#مدیریت_جلسه 2 پست

🔳⭕️مدیریت جلسه؛ انواع جلسات کدامند؟

دويل‌ و استراوس‌ جلسات‌ را به‌ ۴ نوع‌ زير تقسيم‌ می كنند:

۱. جلسه‌ حل‌ مساله
آنچه‌ اهميت‌ دارد اين است‌ كه‌ وضعيت‌ موجود بايد تغيير يابد. تا تمايل تغيير نباشد، مشكل‌ حل‌ نمی شود. جلسه‌ حل‌ مساله‌ زمانی جواب‌ می دهد كه‌ تمايل به‌ تغيير در جلسه‌ وجود داشته‌ باشد.

۲. جلسه‌ تصميم‌گيری
جلسه‌ حل‌ مسائل، الزاماً‌ تصميم‌گيری نيست. درحالی كه‌ در جلسه‌ تصميم‌گيری فشار برای اخذ تصميم نهايی است. اگر سازمان‌ ساختار سلسله‌ مراتبی دارد، جلسه‌ بايد تصميم‌گيرنده‌ نهايی داشته‌ باشد.

۳. جلسه‌ گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی
درصدی از جلسات‌ اداری مخصوص‌ گزارش‌دهی و استفاده‌ از اطلاعات‌ است. هدف‌ مديران‌ از برگزاری چنين‌ جلساتی، برقراری اعتماد و حصول‌ اطمينان‌ از انجام‌ كارهاست.

۴. جلسه‌ ارزيابی(بازخور)
پويايی جلسات‌ بازخور، متفاوت‌ از جلسات‌ گزارش‌دهی است. در چنين‌ جلساتی افراد زيادی اظهارنظر و پيشنهاد ارائه‌ می‌كنند. اين‌گونه‌ جلسات‌ ارزشمند است‌ چون هريک از افراد فرصت‌ مشاركت‌ را دارند.

#جلسات
#مدیریت_جلسه


🔳⭕️مدیریت جلسه؛ انواع جلسات کدامند؟

دويل‌ و استراوس‌ جلسات‌ را به‌ ۴ نوع‌ زير تقسيم‌ می كنند:

1⃣ جلسه‌ حل‌ مساله
آنچه‌ اهميت‌ دارد اين است‌ كه‌ وضعيت‌ موجود بايد تغيير يابد. تا تمايل تغيير نباشد، مشكل‌ حل‌ نمی شود. جلسه‌ حل‌ مساله‌ زمانی جواب‌ می دهد كه‌ تمايل به‌ تغيير در جلسه‌ وجود داشته‌ باشد.

2⃣ جلسه‌ تصميم‌گيری
جلسه‌ حل‌ مسائل، الزاماً‌ تصميم‌گيری نيست. درحالی كه‌ در جلسه‌ تصميم‌گيری فشار برای اخذ تصميم نهايی است. اگر سازمان‌ ساختار سلسله‌ مراتبی دارد، جلسه‌ بايد تصميم‌گيرنده‌ نهايی داشته‌ باشد.

3⃣ جلسه‌ گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی
درصدی از جلسات‌ اداری مخصوص‌ گزارش‌دهی و استفاده‌ از اطلاعات‌ است. هدف‌ مديران‌ از برگزاری چنين‌ جلساتی، برقراری اعتماد و حصول‌ اطمينان‌ از انجام‌ كارهاست.

4⃣ جلسه‌ ارزيابی(بازخور)
پويايی جلسات‌ بازخور، متفاوت‌ از جلسات‌ گزارش‌دهی است. در چنين‌ جلساتی افراد زيادی اظهارنظر و پيشنهاد ارائه‌ می‌كنند. اين‌گونه‌ جلسات‌ ارزشمند است‌ چون هريک از افراد فرصت‌ مشاركت‌ را دارند.

#جلسات
#مدیریت_جلسه