#تیک_تاک 4 پست

تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها افزایش یافت، اما حالا که شمار زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کمتر شده، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد افت داشته اما درآمد آن‌ها همچنان صعودی است. در این میان تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

بر اساس گزارش جدید شرکت «سنسور تاور»، کاربران اندروید و iOS در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر امسال در مجموع ۳۳.۶ میلیارد دلار هزینه صرف کرده‌اند. این رقم از افزایش ۱۵.۱ درصدی میزان صرف هزینه نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال خبر می‌دهد. پارسال در همین بازه زمانی مجموع صرف هزینه ۲۹.۲ میلیارد دلار بود. با این حال، سرعت رشد آمار کاهش یافته چون رقم هزینه‌های پارسال نسبت به دو سال پیش ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
اپ استور اپل همچنان با ۲۱.۵ میلیارد دلار، بیشترین سهم درآمد را از آن خود کرده و ۱۳.۲ درصد رشد داشته است. گوگل پلی با ۱۸.۶ درصد رشد بالاتری را تجربه کرده اما فقط ۱۲.۱ میلیارد دلار در آن هزینه شده است. به‌علاوه، در مجموع بیشترین درآمد به اپلیکیشن تیک تاک اختصاص داشته است. این اپلیکیشن اخیرا آمار ۳ میلیارد دانلود را پشت سر گذاشت و به اولین برنامه غیرفیسبوکی تبدیل شد که چنین کاری انجام داده است.

بالاترین درآمد در اپ استور متعلق به تیک تاک بوده اما این عنوان در گوگل پلی به Google One تعلق داشته است. اندرویدی‌ها در رده‌های بعدی بیشترین هزینه را در دو اپلیکیشن Piccoma و +Disney صرف کرده‌اند و بعد نام تیک تاک دیده می‌شود. در بالا رده‌بندی پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها را مشاهده می‌کنید.

بازار بازی‌های موبایلی هم در حال رونق گرفتن است. کاربران امسال ۷.۷ درصد بیشتر از سه‌ماهه سوم پارسال در این پلتفرم صرف هزینه کرده و این رقم را به ۲۲.۴ میلیارد دلار رسانده‌اند. در این بخش، سهم بالاتر با ۱۳.۱ میلیارد دلار به گوگل پلی و سهم پایین‌تر با ۹.۳ میلیارد دلار به iOS اختصاص داشته است.
مانند گذشته، پردرآمدترین بازی موبایل پابجی بوده که بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. بازی دوم Honor of Kings بوده و در رده سوم نام Genshin Impact دیده می‌شود. Pokemon Go هنوز محبوبیت بالایی دارد و رده چهارم را به خود اختصاص داده است. بازی Roblox هم در جایگاه پنجم قرار گرفته است.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #تیک_تاک #اپلیکیشن

image

تیک تاک از اعمال محدودیت‌های جدید برای کاربران نوجوان پرده برداشت

تیک تاک به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و اخیرا تغییرات و محدودیت‌هایی را در اپلیکیشن خود اعمال کرده تا میزان مصرف کاربران نوجوان را کنترل کند.

مطابق تغییرات جدید، تیک تاک از ساعت ۹ شب به بعد برای کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال و از ساعت ۱۰ شب به بعد برای کاربران ۱۶ تا ۱۷ سال نوتیفیکیشن ارسال نمی‌کند. علت اصلی این تغییر مقابله با فشاری است که برای برقراری ارتباط روی کاربران قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که جوانان بیشتر از بزرگسالان در معرض فشارهای شبکه‌های اجتماعی هستند.
افزون بر این، تیک تاک محدودیت‌هایی را در سیستم پیام‌رسانی خصوصی این شبکه اجتماعی اعمال کرده است. بر این اساس، ارسال پیام خصوصی به کاربران کوچک‌تر از ۱۶ سال ممنوع است و این کاربران به‌صورت پیش‌فرض به بخش پیام‌های خصوصی دسترسی ندارند، اما اگر بخواهند می‌توانند به‌صورت دستی این بخش را فعال کنند.

تیک تاک از کاربران جوان خود می‌خواهد درک بهتری نسبت به مخاطبانشان داشته باشند و چگونگی مصرف این محتواها را تحت کنترل قرار دهند. از این رو، ویدیوی کاربران زیر ۱۶ سال دیگر به شکل رسمی از طریق این پلتفرم قابل دانلود نخواهد بود. این ویژگی به‌طور خودکار برای همه کاربران زیر ۱۶ و ۱۷ سال فعال می‌شود، اما مثل بخش پیام‌های خصوصی به‌صورت دستی قابل فعال‌سازی است.
همچنین، حالا اگر یک کاربر زیر ۱۶ سال بخواهد ویدیویی را در تیک تاک منتشر کند، پنجره پاپ‌آپی ظاهر می‌شود و امکان انتخاب مخاطبان ویدیو را فراهم می‌سازد.

نکته مهم درباره این تغییرات که در نوع خود بزرگ و مهم محسوب می‌شوند، خوداظهاری صحیح سن توسط کاربران است. اگر کاربران به درستی سن خود را اعلام نکنند، این ویژگی‌ها مطابق برنامه اعمال نخواهد شد و تمام این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود. البته تیک تاک با این تغییرات وظیفه خود را انجام داده و بقیه کار را به خود کاربران محول کرده است.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #تیک_تاک

image

تیک تاک با پشت سر گذاشتن رقبا به پردانلودترین اپلیکیشن جهان تبدیل شد

گزارشی جدید نشان می‌دهد که اپلیکیشن تیک تاک با پشت سر گذاشتن فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان به پردانلودترین برنامه رسانه اجتماعی دنیا تبدیل شده است.

مطابق بررسی‌های نشریه Nikkei، فیسبوک تا پیش از این در رده نخست پردانلودترین اپلیکیشن‌های موبایلی قرار داشت و توانسته بود نرخ رشد خود را در هر سال افزایش دهد. ولی تیک تاک در پشت صحنه آرام‌آرام قدرت گرفت و با جلب نظر نسل جدید توانست به جایگاه اول برسد.

تیک تاک با سبک جدید ویدیوهای کوتاه خود انقلاب تازه‌ای را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد و باعث شد بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله اینستاگرام و یوتیوب هم دست به معرفی سرویس‌های مشابهی بزنند. تیک تاک در ابتدا محلی برای میزبانی از ویدیوهای کوتاه شبیه پلتفرم Vine بود. ولی رفته‌رفته محتواهای بیشتری مثل ویدیوهای آموزشی، آشپزی و انگیزشی به این سرویس اضافه شد تا رشد پیوسته آن حفظ شود.
به گفته Nikkei، در سطح جهانی پس از تیک تاک به ترتیب نام فیسبوک، واتس‌اپ، اینستاگرام، فیسبوک مسنجر، اسنپ‌چت، تلگرام، Likee، پینترست و توییتر دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید رده‌بندی پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در بازار آمریکا، چین و ژاپن را هم به تفکیک مشاهده کنید.
همه‌گیری جهانی ویروس کرونا ظاهرا به رشد قابل توجه محبوبیت تیک تاک کمک شایانی کردi. از آن‌جایی که اکثر مردم در شرایط قرنطینه خانه‌نشین شده بودند و منابع محدودی برای سرگرمی داشتند، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به این پلتفرم آمدند و مخاطبان خود را به تیک تاک آوردند.

عده‌ای می‌گویند اطلاعاتی که با تیک تاک به اشتراک گذاشته می‌شود ایمنی کافی را ندارد. رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که اگر بخش آمریکایی این شرکت واگذار نشود، تیک تاک در خاک آمریکا مسدود خواهد شد. ولی جو بایدن با در دست گرفتن سمت رئیس جمهوری این حکم را لغو کرد. اکنون شایعاتی درباره عرضه عمومی سهام تیک تاک شنیده می‌شود اما برخی منابع این اطلاعات را غیردقیق خوانده‌اند و اصرار دارند که این شرکت وارد بازار سهام نمی‌شود.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #تیک_تاک #پردانلودترین_اپلیکیشن_جهان

image

📣تیک تاک به اولین اپ غیر فیسبوکی با دانلود بیش از ۳ میلیارد بار در دنیا تبدیل شد

🔰اپلیکیشن تیک تاک موفقیت بزرگی برای شرکت بایت‌دنس بوده و آمار دانلود آن در شرایط همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از مرز ۳ میلیارد عبور کرده است. این برنامه حالا پس از اپ‌های شرکت فیسبوک اولین اپلیکیشنی است که مرز ۳ میلیارد دانلود را پشت سر می‌گذارد.

🔹به گزارش شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، علی‌رغم تمام تهدیدهای دولت آمریکا و حذف از بازار هند، تیک تاک همچنان طرفداران بسیار زیادی دارد و محبوبیت آن در سایر نقاط دنیا در حال افزایش است. این برنامه در نیمه نخست ۲۰۲۱ پردانلودترین اپلیکیشن غیربازی در سطح جهان بوده که برای اولین بار روی ۳۸۳ میلیون دستگاه نصب شده است. کاربران در فصل دوم ۲۰۲۱ حدود ۹۱۹ میلیون دلار در این اپ هزینه کرده‌اند.

🔹«سنسور تاور» می‌گوید تیک تاک پنجمین اپلیکیشن غیربازی است که به باشگاه ۳ میلیاردی‌ها ملحق می‌شود. این باشگاه قبلا به‌صورت انحصاری در اختیار اپلیکیشن‌های فیسبوک شامل خود فیسبوک، فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام بود. حالا مجموع درآمد تیک تاک از ۲.۵ میلیارد دلار گذشته، در حالی که از ژانویه سال ۲۰۱۴ فقط ۱۶ برنامه غیربازی توانسته بودند بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کنند و فقط ۵ مورد از آن‌ها بیش از ۲.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند. این برنامه‌ها شامل نتفلیکس، یوتیوب، تنسنت ویدیو و تیندر است.
با وجود این که رقبایی مثل اینستاگرام قابلیت‌های اصلی تیک تاک را در اپلیکیشن‌های خود پیاده‌سازی کرده‌اند، ولی این برنامه چینی هنوز به موفقیت خود ادامه می‌دهد. اینستاگرام با سرویس Reels نتوانست همان بلایی را سر تیک تاک بیاورد که با استوری‌ها سر اسنپ‌چت آورد. یوتیوب هم سرویسی به نام یوتیوب Shorts دارد که اخیرا فاز عرضه جهانی آن آغاز شده است.

سنسور تاور می‌گوید بایت‌دنس بدون شک به نوآوری و ارائه قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تر ادامه می‌دهد و بستری را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم خواهد کرد تا آن‌ها نیازی به ترک این برنامه و آزمایش سایر پلتفرم‌ها پیدا نکنند.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تحصیلی #تیک_تاک

image