تکنیک های تولیدمحتوا
تکنیک های تولیدمحتوا

تکنیک های تولیدمحتوا

@ContentTechniques

⭐✔تکنیک‌های تولید محتوا وابسته به فضایی هستند که منتشر‌می‌شوند و برای هر فضا باید متفاوت باشند. اما همه محتواهای ایجاد شده در یک نقطه واحد مشترک هستند و آن نقطه “دارا بودن کیفیت” است.

✔تکنیک های تولید محتوا بسیاری وجود دارد در اینجا به بررسی یه سری موارد میپردازیم:
1.خلق محتوای با کیفیت
2.تولید کتاب های الکترنیک ،راه حلی ماندگار
3.انتخاب موضوع برای تولید محتوای مناسب
4.استفاده از جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه را فراموش نکنید

✔درباره ی موضوعاتی که تولیدمحتوا میخواهید انجام بدهید بررسی و تحقیق کنید


⭐روش های تولید محتوا چیست؟

🔹داشتن ایده مناسب:
اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد.شما اول باید موضوع سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید.

🔹تهیه لیست کلمات کلیدی:
یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید،به کار بردن کلمات کلیدی داخل سایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

🔹نوشتن عنوان مناسب:
متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می کنند،عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسند.این عنوان ها علاوه بر اینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد.عنوان مهمترین بخش است زیرا در عنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت کنید.

🔹چک کردن وبسایت های دیگر:
قبل از تولید محتوا ،مقالات وبسایت های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوای آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید.اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد،این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.

🔹در نظر گرفتن نیاز کاربر:
مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما،کاربرانتان هستند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها،مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد.کاربران ساعت های زیادی را در اینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند.اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید،میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

🔹در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید:
گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان.شما می توانید در هر مقاله،روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید.البته ایده های شما باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنبال هم باشند.

🔹قرار دادن بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت ها:
همیشه افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند،وجود دارند.شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید.منظور کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید.البته بهتر است این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید.این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده که باعث لینک دهی به سایت شما می شود.

image

⭐تکنیک های تولید محتوا

🔹ایده خوب برای تولید محتوا باعث موفقیت میشود
🔹نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب بسیار موثر است
🔹محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید
🔹نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید
🔹مقالات آموزشی تولید کنید
🔹مطالب طولانی بنویسید
🔹متا تگ ها عنوان را جدی بگیرید
🔹متا تگ توضیحات را فراموش نکنید
🔹کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید
🔹از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا اصلا استفاده نکنید
🔹ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت
🔹شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید
🔹محتوای شما باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود
🔹مقالات مرتبط را بخش بندی کنید


⭐تولید محتوا بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی سایت میباشد.

🔹در واقع زمانی که بخواهید چیزی را در گوگل سرچ کنید قاعدتا دنبال محتوایی میگردید که اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین استراتژی بازاریابی محتوا میتواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب بیشتر دارد.

تعریف تولید محتوا
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل میدهد. محتوا به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید را جذب کنید، آنها از مطالب شما لذت ببرند، بازدید کنندگان جدید را به سایت خود بیاورید و در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید.

انواع تولید محتوا
ایجاد محتوا، فرآیند تولید موضوع و ایده هایی است که وابسته به نیاز مخاطب شماست. محتوای نوشتاری یا تصویری محور آن ایده‌ها را ایجاد می‌کند و این اطلاعات به عنوان وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و یا در شکل های دیگر در دسترس مخاطب قرار داده میشود..

چرا محتوا مهم است؟
ایجاد محتوا، در واقع یک نوع بازاریابی میباشد. شما با ایجاد محتوای جدید؛

اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبین خود ارائه می‌دهید.
مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جلب می کنید.
مشتریان حاضر را از طریق تعامل حفظ می‌کنید. ( وفاداری مشتریان )
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم
۱. انتخاب کلمه کلیدی مناسب

تحقیق در مورد کلمه کلیدی به شما نشان میده که آیا فعالیت در آن حوزه ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.

یکی از راه های پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب استفاده از خود موتور جستجوی گوگل میباشد. در بخش سرچ گوگل می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را تایپ کرده و در ادامه بحث های مرتبط با آن به شما نشان داده میشود.
حتما قبل از انتخاب کلمه کلیدی دشواری آن هم در نظر داشته باشید.؛ نباید کلید واژه منتخب دشوار باشد که زمان زیادی را برای جذب مخاطبان بیشتر از شما بگیرد. از جمله ابزارهایی که میتوانید دشواری کلمه و محبوب بودن آنها را چک کنید؛

کیبورد تولز
sem rush
moz Keyword
2. نوشتن
از سبک منحصر به فرد خود برای نوشتن مطالب استفاده کنید.
در بازاریابی محتوا کاملا صریح و مختصر عمل کنید تا مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و از استعارات گیج کننده استفاده نکنید.
از مزاح کردن در جملات خود استفاده کنید ( این میتواند برای مخاطب جذاب باشد. 🙂 )

3. ویرایش
ویرایش مطلب باید همراه با ایده های جذاب در مطلب نویسی باشد که نه محتوای کپی داشته باشید و نه محتوای خسته کننده.

۵.بارگذاری
بعد از آماده سازی محتوا باید آن را در بستری مناسب به اشتراک بگذارید. با کمک سی ام اس وردپرس میتوانید به راحتی محتوا را در یاست خود در اختیار عموم قرار دهید.

4. انتشار
انتشار محتوا به سادگی هرچه تمام تر قابل انجام است اما باید بر اساس زمینه ای که در آن مشغول هستید بای انتشار محتوای خود برنامه داشته باشد. به طور مثال می توانید پست های خود را روزانه و یا هفته ای یک الی دو بار به اشتراک بگذارید.

ایجاد برنامه در تولید محتوا چیست
محتوا و مطلب در هر زمینه ای وجود دارد و اینکه آن محتوا بخواهد چقدر پیشرفت داشته باشد به توانایی شما بستگی دارد. محتوا باید برای اشتراک گذاری با موضوعی که کار میکنید کاملا مرتبط باشد.
برای بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی باید استراتژی خاص خود را داشته باشید که در ادامه چند نکته در این مورد ذکر شده است؛

بازرایابی محتوا در شبکه های اجتماعی
تولید محتوا در اینستاگرام

محتوای مناسب در فیس بوک
از فیس بوک می توان برای ایجاد جوامع کوچک و با به اشتراک گذاری محتوا و گذاشتن پرسش و پاسخ با مخاطبان در تعامل بود.
تولید محتوا اینستاگرام
برای اشتراک تصاویر و فیلم های کوتاه بستر بسیار مناسبی میباشد و اطرافیان شما همگی در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
مطلب در یوتیوب
در این پلتفرم میتوانید محتوای خود را به صورت ویدیو در اختیار دیگران قرار دهید.
محتوادر توییتر
در توییتر باید بتوانید در نوشتن پیام های کوتاه توانایی داشته باشید و با استفاده از تصاویر و هشتگ ها آن ها را مدیریت کنید.
تحلیل و بررسی تولید محتوا چیست
از مهم ترین گام های بازاریابی محتوا ، تجزیه و تحلیل محتواست. شما بدون اطلاعات، متوجه نخواهید شد که نتیجه کار شما چطور بوده و حتی چطور میتوانید آن را بهبود ببخشید.
برای اینکه متوجه شوید محتوای شما برای مخاطبانتان نتیجه ای داشته یا خیر میتوانید به نکاتی که در ادامه گفته شده توجه کنید؛

بازدید صفحه: تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می‌کنند.
ترافیک ارگانیک: مقدار ترافیک ناشی از موتورهای جستجو.
بانس ریت: درصد بازدیدکنندگانی که پس از بازدید تنها یک صفحه از وب سایت شما؟، آن را ترک می‌کنند.
نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که با شرکت CTA درگیر می‌شوند.
میزان تعامل: تعداد افرادی که با محتوا از طریق لایک، نظرات و یا راه‌های دیگر در تعامل هستند

image