نویسندگان مقاله حسن حسینعلی پور - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنانیوسف ربانی - عضو هیئت علمی، دانشگاه سمنانرضا کامران راد - عضو هیئت علمی، دانشگاه سمنان

چکیده مقاله:

شناخت اخلاق در کسب وکار و بررس اخلاقی بودن یا نبودن فعالیت ها همیشه جزء چالش های سخت برای مدیران وپژوهشگران کسب و کارها است.اینکه مسیر درست شناسایی شود و کسب وکار در این مسیر درست هدایت شود دلیلی برایبیان بعد اخلاقی اتفاقات،تصمیمات و فعالیت های آنها است.در این مسیر رفتار اخلاقی، نظریات و تفکرات اخلاقی و اخلاقتجاری بایستی مورد بررسی و پژوهش قرار گیرند که این امر بدلیل وجود نظریات گوناگون در رابطه با اخلاق با چالش هایزیادی مواجه می باشد. در این میان بسیاری از پژوهشگران با روش های گوناگون به بررسی کیس های اخلاقی مختلف برآمده اندکه غالبا فقط در همان مورد قابل دفاع می باشد. ما در این مقاله سعی در بکارگیری روش مطمین، جامع و یادگیرنده هستیم.پساز بررسی موارد گوناگون و با توجه به نوع مسئله پیرامون اخلاق کسب و کار که از دسته مسائل نرم است برآن شدیم تا ازمتدولوژی سیستم های نرم چکلندکه در کتاب سیستم ها،مفاهیم، متدولوژی و کاربرد ها نوشته برایان ویلسون مطرحشده است برای تحلیل و بررسی در این حوزه و برای نمونه در بررسی کیس اخلاقی کسب و کار اسنپ که سعی در محدودکردن رانندگان خود در استفاده از اپلیکیشن سایر رقبا را داشت، استفاده کنیم.

کلیدواژه ها:

اخلاق كسب وكار، متدولوژي چكلند ، SSM ، اسنپ

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1046989/

کد COI مقاله: SPCONF05_116


نویسنده:

نظر

مقالات مرتبط: