#اسپاتیفای 2 پست

اسپاتیفای اشتراک ماهیانه جدیدی را با قیمت کمتر از یک دلار آزمایش می‌کند

اسپاتیفای به صورت آزمایشی طرح اشتراک جدیدی با نام «اسپاتیفای پلاس» (Spotify Plus) را با قیمت ۰.۹۹ دلار برای هر ماه در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار داده است.

این طرح اشتراک،‌ ترکیبی از طرح‌های قبلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی کماکان تبلیغات برای کاربران نمایش داده می‌شود، هرچند نمایش آنها تا حدی محدودتر خواهد بود. در این طرح هیچ‌گونه محدودیتی برای تعداد آهنگ‌هایی که کاربر می‌تواند در هر ساعت رد کند (skip) وجود ندارد.

کاربران در این طرح می‌توانند ترانه‌های خاص و مورد نظر خود را به راحتی گوش دهند و از بین ترانه‌‌ها هر کدام را که تمایل دارند،‌ انتخاب کنند و محدودیت‌ خاصی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود. قیمت طرح اشتراک اسپاتیفای پلاس در حدود یک دهم اشتراک نوع پریمیوم است که در حال حاضر هزینه آن ماهیانه ۹.۹۹ دلار مشخص شده و هیچ آگهی تبلیغاتی برای کاربر نمایش داده نمی‌شود
در اشتراک رایگان اسپاتیفای کاربران نمی‌‌توانند بیش از شش آهنگ را در هر ساعت رد کنند و طرح رایگان فقط به آنها اجازه می‌دهد از ۱۵ لیست پخش انتخاب شده، آهنگ‌هایی را گوش دهند. طرح اشتراک اسپاتیفای پلاس راهکاری ارزان و مقرون به صرفه برای برداشتن برخی محدودیت‌های این چنینی است.

اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ای، طرح اشتراک جدید و ارزان قیمت خود را تایید کرده. سخنگوی این شرکت می‌گوید:

«همواره در تلاش هستیم تا تجربه کاربری بهتری در اختیار کاربران قرار دهیم. به همین منظور طرح اشتراک جدید را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم تا تعداد محدودی از کاربران ابتدا از این طرح به صورت آزمایشی استفاده کنند و فیدبک‌های لازم را دریافت کنیم.»

البته اسپاتیفای اعلام کرده که هیچ تضمینی وجود ندارد این طرح با همین شکل به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار بگیرد و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #اسپاتیفای

image

♨️مدیرعامل اسپاتیفای از اهداف بلندمدت و رقابت با اپل موزیک می‌گوید

🔰مدیرعامل اسپاتیفای، «دنیل اک» (Daniel Ek)، در مصاحبه‌ای پیرامون اهداف بلندمدت این شرکت در زمینه سودآوری گفت نقطه قوت آن‌ها در مقایسه با رقبایی مثل اپل موزیک این است که آن‌ها می‌توانند در هر پلتفرمی دلچسب بازی کنند.

🔰این شرکت دیروز از سرویس جدیدی به نام HiFi برای استریم آهنگ‌ها با فرمت «بی‌اتلاف» (Lossless) رونمایی کرد. حالا مدیرعامل اسپاتیفای با وب‌سایت ورج گفتگو داشته و درباره برنامه‌های بلندمدت‌تر این شرکت اظهار نظر کرده است.

🔰این وب‌سایت در خصوص مقابله با رقبایی مثل اپل و آمازون از اسپاتیفای پرسید که آیا آن‌ها به فکر عرضه سخت‌افزاری برای ارائه خدمات هستند یا نه. چون اسپاتیفای برخلاف رقبا خودش سخت‌افزار نمی‌سازد. مدیرعامل اسپاتیفای در پاسخ گفت: «برای من جای نگرانی خیلی بیشتری دارد که کاربران فقط به یک اکوسیستم محدود شوند، یا اپل، گوگل یا آمازون مصرف‌کنندگان را در سرتاسر اکوسیستم خود تحت کنترل بگیرند.»

🔰دنیل اک درباره مدل‌های تجاری مختلف اسپاتیفای، از جمله تبلیغات و فروش اشتراک‌های پریمیوم، گفت هر دو مدل خوب‌اند و احتمالا همچنان آن‌ها را در بازار خواهیم دید: «قبلا سیستم‌های رادیویی سراسری را داشتیم که فقط از تبلیغات استفاده می‌کردند و شبکه‌های کابلی را داشتیم که فقط به اشتراک‌ها متکی بودند، اما در واقع این دو مدل با هم ادغام شده‌اند چون تجربه مصرفی برتر ترکیبی از این دو مدل تجاری است. فکر می‌کنم این راهبرد را در آینده اینترنت هم خواهید دید. با کمک تبلیغات و حق اشتراک می‌توانیم تجربه کاربری بهتری را ارائه کنیم، و فکر می‌کنم که مسیر آینده ما از هر دوی این مدل‌ها می‌گذرد.»

🔰افزون بر این، یکی از اهداف بلندمدت اسپاتیفای خلق اکوسیستمی است که بتواند فرصت رشد، تعامل و درآمدزایی را برای خالقان موسیقی به وجود بیاورد. البته اک می‌گوید این هدف یکی از اهداف دوردست اسپاتیفای است.

🔰اک در خصوص معیارهای موفقیت پادکست‌های خصوصی گفت در این زمینه معیارهای مختلفی وجود دارد. او به قرارداد انحصاری این شرکت با «جو روگن» اشاره کرد و افزود که حالا متوسط مخاطبان بیش از هر زمان دیگری روی اسپاتیفای پادکست گوش می‌کنند.


🌐منبع خبر: digiato
#خبر #اخبار #اسپاتیفای #اپل #اپلموزیک #اندرویدآوتو

image