درباره کارگاه در ساختار تجارت نوین، کسب رضایت حداکثری مشتریان و مخابطین در یک بستر فرایندی و زنجیرهای از اقدامات ارزشآفرین، سبب ایجاد مزیت رقابتی برای رقبای تجاری میگردد. شیوه مدیریت بر حوزههای وظیفهای در شرایط کنونی، به دلیل سرعت تغییرات و رقابت تنگاتنگ سازمانها دیگر پاسخگوی مدیریت و تجارت در بازارها نیست، لذا مدیریت بر فرایندها اساسی که بر تولید محصولات و ارایه خدمات به مشتریان تاثیر میگذارد، از اولویت بالایی برخوردار است.
در این کارگاه آموزشی مفاهیم، تعاریف و چارچوب مدیریت فرایندهای کسبوکار، چرخه عمر از مرحله تدوین استراتژی، طراحی، مدلسازی، بهبود، پیادهسازی و کنترل عملکرد فرایندهای سازمان مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین مدلهای مرجع فرایندهای استاندارد شده و ابزار نرمافزاری مدلسازی و مدیریت زنجیرهارزش فریندهای سازمان به صورت علمی آموزشی و یک فرایند نمونه به صورت عملی طراحی، مدلسازی و شبیهسازی میگردد. ضمن معرفی استانداردهای مدلسازی EPC و BPMN جزئیات استاندارد BPMN بررسی و مدل فرایند نمونه بر اساس آن ایجاد میگردد.
جایگاه مدیریت فرایندهای کسبوکار در ایران و جهان به عنوان یک حرفه، تحلیلگران فرآیند کسبوکار به لطف تسریع در تحول دیجیتال و نیاز به مشارکتهای جدید جهانی، تقاضای زیادی دارند. طبق آمار اداره کار آمریکا، پیشبینی میشود که استخدام تحلیلگران فرایندهای کسبوکار که در گروه «تحلیلگران مدیریت» طبقه بندی میشوند، بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۸ ، ۱۴ درصد رشد کند که به طور قابل توجهی سریع تر از متوسط رشد همه مشاغل است. این پیشبینیها مطابق با تحقیقات IBM نیز میباشد که نشان میدهد تعداد فرصتهای شغلی تحلیلگران کسبوکار در ایالات متحده احتمالاً از ۳۶۴،۰۰۰ به ۲،۷۲۰،۰۰۰ در پایان سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. از نظر حقوق و دستمزد، تحلیلگران فرآیند کسبوکار در ماه مه ۲۰۱۹ متوسط حقوق سالانه ۸۵۲۶۰ دلار دریافت میکنند، براساس اطلاعات BLS، ده درصد از آنها با بالاترین حقوقی که دریافت میکنند بیش از ۱۵۴،۳۱۰ دلار به خانه میبرند.
رشد بازار مدیریت فرایندهای کسبوکار از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴
در ایران نیز بازار مدیریت فرایندهای کسبوکار رو به گسترش است و به تدریج سازمانها و شرکتهای داخلی این نیاز را درک نموده و به دنبال استقرار این رویکرد و استفاده از سیستمهای مدیریت فرایند کسبوکار هستند. از این رو کارشناسان و مدیران این حوزه با بازار کار گستردهای روبرو خواهند بود که چشم انداز مناسبی برای تحلیلگران فرایند به لحاظ امنیت و سطح شغلی ایجاد مینماید.
اهداف کارگاه تبیین ضرورت و اهمیت مدیریت فرایندهای کسبوکار آشنایی با مفاهیم و چرخه عمر مدیریت فرایندهای کسبوکار شامل فعالیتهای شناخت ارتباطات برنامهریزی استراتژیک سازمان با امور مدیریت فرایند، طراحی و مدلسازی، تجزیه وتحلیل، بازمهندسی، مکانیزاسیون و پیادهسازی، مدیریت عملکرد، مدیریت تغییر، بلوغ و یکپارچهسازی فرایندهای سازمان تبیین نتایج و پیامدهای پیادهسازی مدیریت فرایندهای کسب و کار شناخت استانداردهای مدلسازی فرایندهای کسبوکار آشنایی با نرمافزارهای مدلسازی فرایند نظیر visual paradigm و پیاهسازی فرایند کسبوکار در آن به صورت کارگاه آموزشی
مخاطبین کارگاه مدیران اجرایی و عملیاتی سازمانها مدیران و کارشناسان واحدهای طرح و برنامه کارشناسها و مدیران حوزههای سیستمها و روشها، تعالی سازمانی، بهبود و تضمین کیفیت مدیران و کارشناسان پیادهسازی و استقرار سیستمهای نرمافزاری مدیریت فرایند در واحد فناوری اطلاعات دانشجویان و فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی صنایع، کامپیوتر، گرایشهای مدیریت، MBA، فناوری اطلاعات در این دوره چه عایدم خواهد شد؟ مدیران با اهمیت رویکرد فرایندگرایی، ابزارهای مورد استفاده و راهبری پروژههای مدیریت فرایندهای کسبکار آشنا خواهند شد. همچنین بیان تجربیات کسب شده در پروژههای اجرایی، فرصتها و چالشهای این حوزه را به مدیران نشان خواهد داد. کارشناسان با تعمیق دانش خود در حوزه مدیریت فرایند و کسب مهارت کار با ابزارها تخصص خواهند یافت. دانشجویان و علاقهمندان به این حوزه پس از طی کارگاه سه روزه با ملزومات آن آشنا و با مثالهای ملموس در جریان اجرای پروژههای عملیاتی قرار میگیرند. کارجویان پس از طی مراحل تست شخصیت و مصاحبه در صورت تایید صلاحیت، میتوانند در دوره کارآموزی شرکت نمایند.
سرفصل آموزشی دوره مدیریت فرایندهای کسبوکار (BPM) تاریخچه، تعاریف و مفاهیم مدیریت فرایند کسبوکار مدلهای مرجع فرایندی (APQC و Solution Composer) طبقهبندی فرایندهای سازمان مدلسازی فرایند
سرفصل آموزشی دوره استاندارد BPMN مرور کلی بر استاندارد BPMN فعالیتها رویدادها دروازهها اشیاء ارتباطی خطوط شناوری دادهها مصنوعات
سرفصل آموزشی ابزار مدلسازی و تحلیل فرایندهای کسبوکار (ویژوال پارادایم) نصب و راهاندازی نرمافزار تشریح منوها و تبهای کاربردی نرمافزار (Diagram Navigator، Model Explorer، Logical View و غیره) تشریح و نمایش عناصر و المانهای استاندارد مدلسازی BPMN تشریح مدلسازی فرایند در محیط نرمافزار تشریح انواع مدلها از جمله مدل زنجیره ارزش، مدل فرایند، چارت سازمانی، مدل نمودار ارتباطات موجودیتها مدلسازی محدودهها و خطوط کاری مدلسازی انواع تسکها (دستی، کاربر، اسکریپت، سرویس، شرطی و …) مدلسازی انواع رویدادهای آغازین، میانی و پایانی (زمانسنج، پیام، مرزی، خطا، لغو و …) مدلسازی انواع گیتویها (انحصاری، فراگیر، موازی، رویدادمحور، پیچیده و …) مدلسازی زیرفرایند و فرایند فراخوان مدلسازی اشیاء داده و ذخایر داده مدلسازی نمایش سطح بالای فرایندها (Process map) طراحی فرم در wireframe تعریف قواعد کسبوکار (Business rule) تعریف واژهنامه تخصصی (Glossary) آشنایی با ابزارهای تحلیل فرایند نظیر Matrix Diagram، RACI Chart، ماتریس CRUD و غیره متحرکسازی- Animation (خروجی با فرمت swf) شبیهسازی فرآیندها (Simulation) بهرهگیری از قابلیت کار گروهی (Team Working) تهیه و ساخت مدل نمونه در محیط نرمافزار بررسی نحوه ارتباط دیاگرامها در نرمافزار بهبود فرایندها و ایجاد فازهای As is و To be مقایسه دو فرایند در وضعیتهای مختلف (Visual Diff) بررسی انواع گزارشها و خروجیهای قابل دریافت خرید لایسنس نرمافزار
چرا این دوره به درد من میخورد؟ آشنایی با رویکرد فرایندگرایی در مقابل وظیفهگرایی آشنایی با مراحل، مستندات، نحوه اجرا و راهبری پروژههای مدیریت فرایندهای کسبوکار آشنایی و انتخاب صحیح ابزارهای مدلسازی و تحلیل فرایند در سازمان آشنایی و تمرین با ابزارهای مدلسازی و تحلیل فرایند در سازمان به صورت تخصصی و عملیاتی آشنایی با انواع سیستمهای مدیریت فرایندهای کسبوکار (BPMS) آشنایی با ملاکها و معیارهای انتخاب سیستمهای اطلاعاتی مورد نیاز سازمان آشنایی با نحوه پیادهسازی فرایندها در بستر BPMS به صورت تخصصی و عملیاتی در این دوره پاسخ چه سوالاتی را خواهید یافت؟ چرا رویکرد فرایندگرایی مورد نیاز کسبوکارها و سازمانهاست؟ رویکرد فرایندگرایی چطور به بلوغ سازمان کمک مینماید؟ این رویکرد چه معضلاتی از سازمان را مرتفع مینماید؟ چطور میتوان پروژه مدیریت فرایندهای کسبوکار را در سازمان عملیاتی نمود؟ ملزومات و مستندات مورد نیاز در پروژه مدیریت فرایندهای کسبوکار چه چیزهایی هستند؟ از طریق چه روشهایی میتوان فرایندهای سازمان را شناسایی کرد؟ از چه راههایی میتوان فرایندهای احصا شده را مدلسازی نمود؟ چطور میتوان با مدلسازی فرایندهای کسبوکار، آنها را تحلیل نمود؟ چطور میتوان با مدلسازی فرایندهای کسبوکار، انها را بهبود داد؟ چطور میتوان فرایندهایی سازمان را در بستر نرمافزار، اجرایی نمود؟ فرصتها و چالشهای پیادهسازی فرایندهای کسبوکار در سازمان چیست؟ در این دوره علاوه بر دریافت پاسخ سوالات فوق، تجربیات و بهروشهایی که گروه آموزشی و مشاوره مدیریت ebpm طی سالیان متمادی کسب نموده است به مخاطبان ارائه خواهد شد.
مستنداتی که پس از دوره در اختیار شرکتکنندگان قرار میگیرد؛ اسلایدها به صورت PDF فیلم ضبط شده آموزشی دوره عضویت در گروه پشتیبانی واتساپ جهت پاسخگویی به سوالات و پروژههای تمرینی ارائه فایل اصلی نمونههای ارائه شده در صورت درخواست صدور گواهینامه الکترونیکی حضور در دوره با قابلیت استعلام
1401/12/04 - 08:00 تاریخ شروع
1401/12/05 - 17:00 تاریخ پایان
هزینه ثبت نام در رویداد: 2500000 تومان
مدیریت فرآیند کسبوکار BPMN، BPM و ویژوال پارادایم هنوز پستی منتشر نکرده است