+669 آموزش
سوشال لیسنینگ سوشال لیسنینگ فرآیند جمعآوری دادهها از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و انجمنهای اجتماعی در مورد یک موضوع مشخص است. این موضوع میتواند یک برند، صنعت یا هر چیز دیگری باشد. دادههای جمعآوریشده حاصل از گوش دادن به شبکههای اجتماعی، برای یافتن ترندها و ایجاد تغییرات مثبت در نحوه عملکرد سیستم تجزیهوتحلیل میشوند. سوشیال لیسنینگیگ رویکرد جدید نیست، این اتفاق قبلا هم توسط برندها به شکلی متفاوتتر برای نظرسنجی از مردم و مشتریان در مورد خودشان انجام میشده. برای درک بهتر سوشال لیسنینگ، تصور کنید صاحب یک رستوران هستید و بدون اینکه مشتریان از سِمَت شما باخبر باشند، در محیط رستوران و بین مشتریان نشستهاید. در میز کناری شما دوتا از مشتریها برای انتخاب غذا از منو با هم گفتوگو میکنند. یکی از مشتریان میگوید: قبلا کباب رستوران شما را امتحان کرده و راضی بوده است. مشتری دیگر میگوید: بله! اما فکر میکنم اگر کبابهایشان کمی آبدارتر باشد، بهتر است. پس از شنیدن این مکالمه، شما در مورد کبابهای رستورانتان و نظر سایر مشتریان کنجکاو میشوید و شروع میکنید از دیگر مشتریان خود سوال میپرسید و به نظرات آنها گوش میدهید. نتیجه این گوش دادنها و سوال پرسیدنها، رسیدن به دادههایی در مورد سلیقه مشتریان و ایرادهای رستورانتان است. شما بر اساس این دادهها مشکلات غذاها و محیط رستوران را می¬شناسید و برطرف میکنید و درنتیجه رضایت مشتریان و حتی تعداد آنها نیز بیشتر میشود. مزیت سوشال لیسنینگی که در محیط شبکههای اجتماعی انجام میشود این است که؛ تکنولوژی سبب شده تا نیازی به ارتباط مستقیم با مردم نداشته باشید و اصلا مردم اطلاع نداشته باشند که در حال بررسی نظرات آنها هستید. مردم در محیطهای آنلاین در مورد هر چیزی صحبت میکنند، فقط کافی است جامعه هدف خودتان را پیدا کنید.
آیا از حذف ارتباط خود اطمینان دارید؟
خیلی از شرکت ها دنبال نیرو میگردن؛ اول یه سر به بخش موقعیت های کاری و کارآموزی بزن شاید موقعیت دلخواهت اونجا باشه!
ثبت نیاز تحصیلی جدید