Marketing

☑️ بازاریابی حمایتی چیست؟ (Cause Marketing)


✅یكی از روش‌های بازاریابی است كه توسط یك كسب و كار یا سازمان انتفاعی با همكاری یك موسسه خیریه یا سازمان غیرانتفاعی، در قالب منافع متقابل، به هدف كمك مالی به جامعه یا به نوعی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در جامعه صورت می‌گیرد.

✅این روش بازاریابی، یك ابزار قدرتمند است كه قدرت نفوذ و اثرگذاری هر دو سازمان انتفاعی و غیر انتفاعی در جامعه را بالا می‌برد.

✅بازاریابی حمایتی از بحث كمك مستقیم خود سازمان‌ها به موسسات خیریه در قالب اهدا و یا وقف، جدا است.

✅در آمریكا، سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار توسط Cause Marketing به محرومان دنیا كمك می‌شود.

✅یكی از پیشتازان بازاریابی حمایتی، شركت American Express است. این شركت در سال 1983 اقدام به پیاده سازی طرحی کرد که هرگاه كسی از كارت‌های این شركت استفاده كند، 2 سنت به نفع موسسات خیریه از طرف American Express ذخیره می‌شود. این امر با توجه به تقاضای بالای روزانه استفاده از این كارت‌ها، سهم بزرگی را برای كمك به جامعه به وجود آورد.

✅این طرح توانست ارتباط خوبی بین American Express  و مشتریانش برقرار كند، به طوری كه در یك سال 17% رشد در مشتریان جدید و 28% رشد در استفاده از كارت‌ها حاصل شد.

image

☑️برند یعنی خوش قولی

👈برایان تیل در کتاب خود به نام «خلق برندهای مردم‌پسند» می‌نویسد:

👈مردم معمولا می‌پرسند: «برند چیست؟». فرض كنید، برند قول‌هایی است كه به مشتریان‌مان داده‌ایم. قول‌های ما دو بخش دارد: بخش اول، قول‌هایی كه داده‌ایم و بخش دوم، عملكرد واقعی ما است. پس موافقید كه اگر برند را مجموعه‌ای از قول‌های مختلف بدانیم، آن برند باید به تمامی قول‌هایش عمل كند

👈اما متاسفانه بسیاری از مدیران برند تصور می‌کنند می‌توانند به مشتریان هدف برند قول بدهند ولی به آن قول‌ها عمل نکنند چون به اشتباه تصور می‌کنند که مشتریان، قول‌هایی که به آنها داده‌ایم را فراموش می‌کنند

👈این در حالی است که اگر به وعده‌های برندمان یا همان قول‌هایی که به مشتریان‌مان داده‌ایم، عمل نکنیم، بدترین ضربه را به جایگاه برندمان وارد می‌کنیم

👈پس اگر می‌خواهیم به یک برند قوی تبدیل شویم، باید «قول‌هایی بدهیم که متمایز از رقباست و برای مشتریان مهم است» و «در هر صورتی به آن قول‌ها عمل کنیم»

👈برای مثال، شرکت فِدِکس به مشتریانش این قول را داده است: «هر بسته پستی که به ما تحویل بدهید را فردای آن روز به مقصد تحویل می‌دهیم»

👈مدیران فِدِکس به این قول به عنوان یک «شعار تبلیغاتی» نگاه نمی‌کنند بلکه تمام امکانات، واحدها و کارمندان شرکت را بکار می‌گیرند تا همیشه به این قول عمل کنند

👈پس یادمان باشد باید قولی به مشتریان هدف برندمان بدهیم که بتوانیم به آنها عمل کنیم، نه قولی که صرفا برای مشتری جذاب است و باعث می‌شود از ما خرید کند


☑️ با گوشی‌های هوشمند، تکنولوژی همیشه در جیب‌ ماست. استفاده از اپلیکیشن‌کاری بیش از پیش با عملکرد روزانه‌ی کسب‌وکارها گره خورده است. این ابزارها می‌تواند به طرز شگفت‌آوری توانایی ما را در انجام کارها در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت افزایش دهند:

۱. اسلک (Slack) سریع‌تر از ایمیل و سازمان یافته‌تر از پیامک

۲. ترلو (Trello) سیستم مدیریت وظایف

۳. ۱۵فایو (15Five) بررسی و شرح عملکردهای هفتگی اعضا از سوی مدیران

۴. اسکچولو (Skedulo) گردهم‌آوری اعضای تیم در محیطی واحد

۵. وقتی کار می‌کنم (When I Work) اعلام برنامه‌ریزی‌ها و تغییرات با پیامک، اعلان، تقویم و جزئیات موقعیت مکانی

۶. کلیک‌آپ (ClickUp) ایجاد فضای کاری پویا و زنده

۷. اوِرنوت (Evernote) یادداشت‌برداری برای مدیران و مربیان

۸. زِندِسک (Zendesk) منبع پرسش و پاسخ و قوانین استاندارد اجرایی مستندات

۹. کم‌کارت (CamCard) ایجاد کارت‌های ویزیت دیجیتالی

۱۰. اکسپنسیفای (Expensify) برای پیگیری، دسته‌بندی و انسجام امور پرداختی


☑ ' 5 نکته طلایی برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال'

🚩  مشتری
اولین چیزی که باید مشخص کنید مشتریان هدفتان است.چراکه وقتی مشتریان بالقوه خود را شناختید، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام پلتفرم باید حضور داشته باشید.

🚩 پلتفرم
همانطور که اشاره شد، دومین نکته انتخاب پلتفرم بر اساس مشتری هدف است.

🚩 محتوا
اگر در سال 2019 هنوز محتوا تولید نمی کنید، قطعا بازنده بازی خواهی بود. موضوع این نیست که هر روز محتوا تولید کنید. مهم این است که یک برنامه برای تولید محتوا متناسب با منابع خود داشته باشید و به آن متعهد باشید.

🚩  بودجه
وقتی مشتری خود را مشخص نمودید، پلتفرم را انتخاب کردید، محتوای خود را تولید نمودید، برای انتشار آن بودجه در نظر بگیرید و هزینه کنید.

🚩 جایگاه
منظور از جایگاه چیست؟ جایگاه یعنی بدانید، به عنوان یکی کسب و کار کوچک که می خواهد با شرکت های بزرگ رقابت کند، باید چه کاری انجام دهید و چه مسری را انتخاب کنید. اگر دقیقا در مسیرهایی که رقبای شما دارای نقطه قوت می باشند حرکت کنید، قطعا بازنده خواهید بود.

#بازاریابی_دیجیتال
#نکات_طلایی