Marketing

🔳شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ


✅مدیران دیجیتال مارکتینگ وظایف گسترده‌ای دارند. این وظایف با توجه به ابزارهایی که هر سازمان از آن استفاده می‌کند متفاوت است. در این قسمت برخی از مهم‌ترین وظایفی را که مدیر دیجیتال مارکتینگ بر عهده دارد ذکر می‌کنیم:

🟢برنامه‌ریزی و اجرا و ارزیابی کمپین‌های وب، SEO/SEM، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی.

🟢تحقیق و اجرای بازاریابی در ترندهای جامعه

🟢تعیین اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد و ارزیابی کمپین‌ها با KPIهای تعیین‌شده

🟢استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل وب برای نظارت بر ترافیک سایت

🟢ایده‌های کمپین جدید و استراتژی‌های رشد و توسعه

🟢کمک به بهینه‌سازی تجربه کاربری در وب‌سایت شرکت و کمک به ایجاد صفحه فرود

🟢ردیابی رفتار خرید مصرف‌کننده و بهبود قیف فروش سازمان

🟢به‌دست‌آوردن سرنخ‌های بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان

✅همکاری با دیگر افراد و تیم‌های سازمان


☑️ آیا همه کارمندان‌تان به اصول بازاریابی پایبندند؟

نکته مهم: هر شرکتی وقتی در بازار موفق می‌شود که همه کارمندان و بخش‌های آن به بازاریابی اهمیت بدهند، نه فقط واحد بازاریابی.


👈 اگر این اصل را در شرکت‌تان رعایت نکنید، بلایی که سر پیتزا دومینوز آمد ممکن است سر شرکت شما هم بیاید 👇

🔴 وقتی که دو آشپز یکی از شعبه‌های پیتزا دومینوز، یکی از بزرگ‌ترین پیتزافروشی‌های زنجیره‌ای در دنیا، فیلمی از درست کردن پیتزا را در یوتیوب منتشر کردند و در آن نشان دادند که مثلا اول پنیر را مزه می‌کنند و بعد روی پیتزا قرار می‌دهند و یا سایر اصول بهداشتی را خیلی راحت زیر پا می‌گذارند، مدیران شرکت درس‌های زیادی از اهمیت رعایت اصول بازاریابی توسط تمام افراد و واحدهای شرکت گرفتند

🔴 مدیران پیتزا دومینوز در واکنش به این رفتار زشت دو آشپز خود، خیلی سریع آن دو نفر را احضار و سپس اخراج کردند و این موضوع را هم خبری کردند

🔴 اما کار به اینجا ختم نشد چون میلیون‌ها نفر فیلم منتشر شده توسط این دو آشپز را در یوتیوب دیدند و در نتیجه موج منفی شدیدی علیه شرکت راه افتاد و درک مشتریان از کیفیت پیتزاهای شرکت از «خوب» به «خیلی بد» تغییر کرد

🔴 شرکت برای جبران این خطای دو آشپز، کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را با چندین میلیون دلار هزینه اجرا کرد.